Case - Vidley

Vidley is de VideoWenskaart waarmee je elke gelegenheid nóg specialer maakt. Een luxe kaart met een geïntegreerd videoscherm waarop jouw persoonlijke boodschap wordt vertoond. Als de ontvanger de kaart opent, begint de video automatisch te spelen. Een uitermate geschikt cadeau voor Valentijnsdag.

Opdracht

Aan HOBL de taak om middels social ads tijdens de Valentijn periode de Vidley VideoWensKaart onder de aandacht te brengen van de doelgroep, en daarnaast verkopen te genereren.

Uitwerking

Gekozen werd voor een carousel advertentie die een verhaal vertelde. De afbeeldingen werden als het ware ingezet als één lange afbeelding waarin gescrold kon worden. Elk volgend deel van de afbeelding lokte een nieuwe swipe uit. Er werd niet gekozen voor een enkele afbeelding omdat dit te weinig mogelijkheden biedt om alles over de Vidley te vertellen. Ook merkten we dat bij eerdere campagnes video ads een lagere CTR behaalden.

Allereerst werd er een campagne opgezet met als doel om de doelgroep kennis te laten maken met Vidley. In deze campagne werden mensen die de website al eens bezocht hebben uitgesloten.

Er werden twee doelgroepen benaderd waarbij een doelgroep werd samengesteld met de targetingmogelijkheden die Facebook zelf aanbiedt, en een doelgroep op basis van eigenschappen van huidige klanten (look a like). Bij een look a like doelgroep upload je een lijst met huidige klanten en het algoritme van Facebook maakt op basis van de eigenschappen van deze consumenten een nieuwe doelgroep lijst die vergelijkbaar is met je huidige klanten. Je nieuwe klant lijkt immers op je oude klant.

Omdat een aankoop vrijwel nooit direct na een eerste contactmoment voltooid wordt werd er een remarketing campagne opgezet die zich richtte op mensen die de website hadden bezocht, maar geen aankoop hadden gedaan.

Uiteindelijk heeft deze aanpak geresulteerd in mooie resultaten waar wij erg blij mee zijn. Hieronder vind je de behaalde cijfers.

 

70
lagere CPA
32
van alle aankopen kwam uit social campagne
100
Hogere CTR