Ettemadis

Online merkpositionering in alle fases van de funnel

Ettemadis is een stijlvolle en luxe kleermakershuis gespecialiseerd in maatkleding voor heren. Op het Noordeinde in Den Haag komen winkel én atelier harmonieus samen onder één dak. Alles draait bij Ettemadis om tijdloze elegantie, de beste pasvorm en kwaliteit, persoonlijk contact en service. Naast het maken van de mooiste trouwpakken en andere kleding op maat, verrassen zij hun klanten met fris en hedendaags stijladvies. Van over de hele wereld komen stijlbewuste mannen graag langs voor zowel trouwpakken, business wear als smart casual outfits.
Social advertising

HOBL heeft verschillende social advertising campagnes verzorgd gericht op kleding op maat, en op trouwpakken op maat. Daarbij wilden we het Ettemadis gevoel overdragen middels een visuele weg: persoonlijke en luxe aanpak waarin de klant wordt meegenomen. Daarbij zijn we uitgegaan van een see-think-do fase model. Hierbij hebben we in elke fase van het aankoopproces een andere boodschap getoond die past bij de fase.

See fase: gekozen doelgroep kennis laten maken met Ettemadis

Think fase: personen die interactie met een advertentie hebben gehad nogmaals benaderen met specifiekere boodschap

Do fase: remarketing van websitebezoekers waarbij gestuurd werd op het maken van een afspraak.

Google Ads - Search

Om niet alleen potentiële klanten te bereiken middels advertenties op social media, is Ettemadis ook zichtbaar wanneer iemand specifiek op zoek is naar een premium maatpak. Door gericht te adverteren en daarbij de kernwaarden van Ettemadis te profileren zijn zij op het juiste moment zichtbaar bij de doelgroep wanneer zij een zoekopdracht in Google doen.

Waar er voorheen handmatig werd gekozen voor het handmatig bieden op bepaalde zoekwoorden hebben maken wij volledig gebruik gemaakt van smart bidding. Niet meer ouderwets micromanagen met het handmatig bieden per click, maar het algoritme van Google Ads aan het werk zetten om de beste resultaten te bewerkstelligen.

Om het algoritme zo goed mogelijk te laten werken heeft Google Ads wel handvatten nodig om te kunnen sturen op een optimaal resultaat tegen de laagst mogelijke kosten. Waar wij nog wel eens zien dat de conversietracking onjuist of zelfs niet wordt ingericht, meten wij elke actie op de website door. Denk hierbij aan het invullen van een contactformulier, het maken van een afspraak of het bezoeken van een belangrijke pagina. Deze conversiedata geven wij aan Google Ads waardoor het algoritme veel beter kan inschatten wanneer een Google-gebruiker interessant is- en wanneer niet. Hierdoor wordt er bijvoorbeeld meer per click geboden bij iemand die mogelijk een conversie uitvoert dan bij iemand die nog in de oriënterende fase zit.

Google Ads - Display

In de regel komt het weinig voor dat een websitebezoeker direct een conversie uitvoert. Hoevaak kies jij er immers voor om bij het eerste contact met een website een aankoop te doen of contactformulier in te vullen. Om de potentiële klant niet uit het oog te verliezen benaderen wij hem nog een keer met verschillende banners op websites en in bijvoorbeeld nieuwsapps.

Maar… we hebben deze display banners niet alleen ingezet voor mensen die al eens interactie met Ettemadis hebben gehad, maar ook voor mensen die op zoek zijn naar kleding die Ettemadis aanbiedt. Wanneer iemand in Google zocht naar termen als ‘pak op maat’, dan kregen zij in de weken daarna op verschillende websites en apps waarvan zij gebruik maakte banners te zien.