Search engine advertising
Adverteren in Google met Google Ads (SEA)
Waar het soms lastig is om organisch hoog te scoren in Google, kun je met Google Ads betaalde advertenties inzetten om direct bovenaan te staan. Search Engine advertising wordt dit genoemd (SEA). HOBL neemt dit voor je uit handen en zorgt ervoor dat jouw website scoort met rendabele campagnes waarin je precies kunt zien wat elke euro heeft opgeleverd.
Search engine advertising, of SEA, is een effectieve manier om je website hoger in de zoekresultaten te krijgen. Dit gebeurt door advertenties te plaatsen bij de zoekresultaten van een zoekmachine. Wanneer mensen op die advertenties klikken, komen ze op jouw website terecht. SEA is een vorm van online adverteren die steeds -mits goed ingericht- erg rendabel is. Dit komt omdat het een snelle en effectieve manier is om je doelgroep te bereiken wanneer zij op zoek zijn naar een product of dienst dat jij aanbiedt.
SEO is de afkorting van Search Engine Optimization, wat betekent dat het zich richt op het optimaliseren van de website of voor zoekmachines. Het nadeel van SEO is dat het wat tijd kost voordat je resultaten ziet, omdat de zoekmachines soms even tijd nodig hebben om je wijzigingen door te voeren.
SEA staat voor Search Engine Advertising, en richt zich op het kopen van advertenties die bovenaan de zoekresultaten getoond worden. Dit is een snellere manier om jouw website of blog hoger in de zoekresultaten te krijgen, maar het kost ook geld.
Google Ads is een effectieve manier om je product of dienst te adverteren. Maar hoeveel kost het eigenlijk om in Google Ads te adverteren? Dit hangt af van verschillende factoren, zoals het budget dat je in gedachten hebt, de doelgroep die je wilt bereiken en hoeveel concurrentie er is voor de zoekwoorden waarop je wilt adverteren.
Als je bijvoorbeeld in een markt met veel concurrentie advertentietarieven opzoekt voor een bepaald zoekwoord, zul je waarschijnlijk een hogere prijs per klik (CPC) moeten betalen. Aan de andere kant, als je een specifieke doelgroep wilt bereiken met je advertenties, zul je waarschijnlijk een lagere CPC moeten betalen.
Hoeveel je uiteindelijk kwijt bent aan Google Ads, hangt dus af van verschillende factoren.
Voor non-profitbedrijven heeft Google een programma in het leven geroepen waarbij zij 10.000 dollar per maand beschikbaar stellen om gratis te spenderen in Google ads. Google Ads Grants: wij helpen je er graag mee!