Google Ads Grants

Google Ads Grants voor non-profit

Non-profit organisaties hebben vaak een beperkt budget. Laat staan dat er een budget is om actief in te zetten op online marketing. Google heeft voor non-profit organisaties een maandelijks budget van $10.000 beschikbaar gesteld om te spenderen aan Google Ads. Je leest het goed! Het voordeel van Google advertenties is dat je bovenaan de zoekresultaten verschijnt, en zo altijd zichtbaar bent op het moment dat het telt. Hierdoor trek je veel meer bezoekers naar je website dan nu gebeurt. Een Google Grants campagne heeft vaak een enorme impact op de (online) resultaten van een goed doel of non-profit organisatie. 

Haal als ANBI‑organisatie het maximale uit het budget.

$10.000 per maand aan gratis advertenties

Google helpt non-profits met gratis advertentietegoed. Meer zichtbaarheid betekent meer bezoekers – en meer mensen die jouw organisatie steunen.

Zichtbaar op het juiste moment

Met Google Grants sta je bovenaan in Google wanneer iemand actief zoekt naar jouw diensten of missie. Zo bereik je precies de mensen die al interesse hebben.

Specialisten in Google Ad Grants

Als een van de weinige bureaus in Nederland hebben wij diepgaande expertise in Google Ad Grants – zodat jij zeker weet dat je het maximale uit het programma haalt.

Wij helpen veel organisaties met Google Grants

Wij gaan graag ook voor jou aan de slag
Wat is Google Ads Grants?

Google Grants is een geste vanuit Google voor non-profitorganisaties. Daarbij stelt Google een budget van $10.000 per maand beschikbaar voor elke non-profitorganisatie die daarvoor in aanmerking komt. Op die manier kunnen organisaties met een beperkt budget toch met een enorm budget adverteren om de bovenste posities van Google in te nemen. Google Grants is dan ook perfect voor musea, goede doelen, stichtingen en andere non-profit organisaties. 

Kom ik in aanmerking voor Google Ad Grants?

Er zijn een aantal strikte voorwaarden waaraan een organisatie moet voldoen om gebruik te mogen maken van dit programma van Google. 

Google Ads Grants uitbesteden

Er zitten een aantal restricties aan Google Grants ten opzichte van het reguliere Google Ads. Daardoor vergt een Google Grants campagne strakke sturing en optimalisatie. Daarnaast vergt een Google Ad Grants campagne een totaal andere aanpak dan een reguliere betaalde Google Ads campagne. 

Vaak zien wij dan ook dat bestaande Grants accounts een hoop kansen laten liggen wanneer dit bij een regulier Google Ads bureau wordt uitbesteed. Wij zorgen ervoor dat het budget op een juiste wijze gespendeerd wordt zodat er aanzienlijk meer bezoekers naar jouw website getrokken worden. Ook ontvang je van ons een interactief dashboard waar je de resultaten elk moment van de dag live kunt inzien. 

Google Grants aanvragen

Heb je onze check gedaan en kom je in aanmerking voor Google Ad Grants? Gefeliciteerd!

Wij hebben veel ervaring met het aanvragen van Google Grants voor middel tot grote bedrijven. Daarbij nemen we jou alles uit handen en handelen wij alles met Google af. Wij weten welke informatie Google nodig heeft waardoor de aanvraag zo snel en soepel mogelijk verloopt.

Goedkeuring
Analyse en aanvraag
We starten met een korte analyse van jouw organisatie en website om te bepalen of je in aanmerking komt voor Google Grants. Vervolgens verzorgen wij de volledige aanvraag, zodat je daar zelf geen omkijken naar hebt.
Goedkeuring
Account set-up
Conversietracking & dashboard
We richten conversietracking in zodat je exact ziet wat Google Grants oplevert, zoals donaties, bestellingen of aanvragen. Via ons overzichtelijke dashboard kun je deze resultaten op elk gewenst moment raadplegen en delen met je team.
Account set-up
Advertenties opstellen
Campagnes inrichten
We zetten doelgerichte campagnes op met de juiste zoekwoorden, advertenties en instellingen. Alles wordt afgestemd op jouw missie en doelen, zodat je direct relevant verkeer aantrekt.
Advertenties opstellen
Thursday, August 27, 2020
Optimalisatie & rapportage
Na de lancering blijven we de campagnes voortdurend verbeteren voor maximaal resultaat. Daarbij blijven we samenwerken om steeds meer bereik te realiseren. Via heldere rapportages zie je precies wat er bereikt wordt en welke impact Grants voor jouw organisatie heeft.
Thursday, August 27, 2020

Één overzichtelijk dashboard

Bij ons weet je altijd precies wat er gebeurt in je Grants account. Via ons duidelijke dashboard heb je volledig inzicht in de campagnes en zie je in één oogopslag de resultaten. Geen verrassingen, maar helder overzicht. Het dashboard is op elk gewenst moment te raadplegen én te delen met je team, zodat iedereen altijd op de hoogte is.

Omdat conversietracking een vereiste is binnen Google Grants, richten wij dit altijd zorgvuldig in. Het meten van bezoekers is natuurlijk belangrijk, maar het belangrijkste is wat Grants nu concreet oplevert:

  • gedoneerde bedragen
  • bestellingen of reserveringen
  • aanmeldingen of aanvragen
  • andere vooraf gedefinieerde doelen
 

Op die manier wordt direct duidelijk welke impact je campagnes hebben en hoe Grants bijdraagt aan jouw missie.

  • Wat is Google Ad Grants?

    Google Grants is een geste vanuit Google voor non-profitorganisaties. Daarbij stelt Google een budget van $10.000 per maand beschikbaar voor elke non-profitorganisatie die daarvoor in aanmerking komt. Op die manier kunnen organisaties met een beperkt budget toch met een enorm budget adverteren om de bovenste posities van Google in te nemen. Google Grants is dan ook perfect voor musea, goede doelen en andere non-profit organisaties. Voor niet non-profit bedrijven is er het reguliere Google Ads.

  • Voor wie is Google Ad Grants?

    Google Ad Grants is een advertentieprogramma dat specifiek bedoeld is voor culturele stichtingen en andere non-profitorganisaties. Non-profitorganisaties met een geldige ANBI-status komen in aanmerking. Zonder deze ANBI zal een aanvraag helaas niet goedgekeurd worden. 

  • Heeft Google een programma voor non-profits?

    Ja! Google heeft een gratis advertentieprogramma voor non-profit organisaties. Hiermee stelt Google 10.000 dollar per maand beschikbaar om te spenderen aan advertenties. 

  • Kan ik Google Ad Grants zelf aanvragen?

    Als jou organisatie over aan ANBI-status beschikt dan kun je in principe zelf Grants aanvragen. Wij verzorgen de aanvraag graag voor je. Door onze jarenlange ervaring weten wij precies hoe we dit proces zo soepel mogelijk kunnen laten verlopen. 

  • Waarom Ad Grants uitbesteden?

    Google Ad Grants vergt een totaal andere aanpak dan een reguliere Google Ads campagne. Vaak zien wij dan ook dat Grants campagnes worden uitbesteed aan marketingbureaus die het account aanvliegen als een regulier account. Het volledige potentieel wordt dan niet benut en de resultaten blijven achter. 

    Wij bij HOBL zijn juist gespecialiseerd in Google Grants campagnes. Door onze jarenlange ervaring met Google Grants weten wij wat werkt. Zo schrijven wij voor gerenommeerde (online) magazines over Google Ad Grants waarin wij tips en tricks delen. 

  • Waarom is Google Ad Grants belangrijk voor non-profits?

    Google Ad Grants is belangrijk voor non-profitorganisaties om verschillende redenen:

    1. Vergroten van zichtbaarheid. Ad Grants biedt non-profitorganisaties de mogelijkheid om hun zichtbaarheid online te vergroten door middel van advertenties in de zoekresultaten van Google. Dit kan helpen bij het bereiken van een breder publiek en het vergroten van de naamsbekendheid van de organisatie.
    2. Verhoogd verkeer naar de website. Met Ad Grants kunnen non-profitorganisaties advertenties maken die zijn gericht op specifieke zoekwoorden. Dit kan helpen bij het vergroten van het verkeer naar de website van de organisatie, wat kan leiden tot meer donaties, vrijwilligerswerk en betrokkenheid bij de organisatie.
    3. Gratis advertentietegoed. Ad Grants biedt non-profitorganisaties tot $ 10.000 aan advertentietegoed per maand. Dit kan een aanzienlijke besparing betekenen voor organisaties met beperkte budgetten en kan hen helpen hun missie te promoten zonder extra kosten.
    4. Meetbare resultaten. Met Ad Grants kunnen non-profitorganisaties de prestaties van hun advertenties meten en analyseren. Dit kan helpen bij het identificeren van welke advertenties het meest effectief zijn en bij het maken van aanpassingen om de prestaties te verbeteren.

Maak jij al gebruik van Grants? Dan loop je vaak tegen deze problemen aan

Bureau geeft weinig inzicht

Het bureau dat jullie Grants beheert laat weinig tot niet zien wat er nu precies maandelijks gebeurt.

Geen echt meetbare resultaten

Meer dan clicks en pagina bezoeken worden niet gemeten. Maar hoeveel omzet haal je nu uit de campagnes?

Verschillende contactpersonen

Je hebt vaak wisselende contactpersonen waarbij deze vaak net afgestudeerd zijn.

Geen pro-actieve houding

Het bureau vraagt weinig tot geen input vanuit jullie organisatie en komt niet met adviezen.

Overige SEA diensten

Specifiekere wensen?

Google Ads (SEA)

Met betaalde advertenties bovenaan in de zoekresultaten van Google.

Display advertising

Met het Google Ads Display netwerk kun je gerichte beeldadvertenties tonen aan je gekozen doelgroep.

Benieuwd geworden?

snappen wij.

Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.

Komt mijn organisatie in aanmerking voor Google Ad Grants?

Vul de gegevens van jouw organisatie in en wij gaan vrijblijvend aan de slag om te kijken of jouw organisatie in aanmerking komt.