Case - Runnersworld

Eind 2020 is de Runnersworld in Arnhem overgenomen door een jonge ondernemer. De winkel is volledig onder handen genomen en naar een hedendaags niveau getild. Deskundig advies en een professionele loopanalyse zijn de sterke punten van hardloopspeciaalzaak Runnersworld Arnhem. Altijd een advies op maat, of het nu om een hardloopschoen, sporthorloge of functionele kleding gaat.

Deze frisse wind en nieuwe richting verdient natuurlijk een campagne die dit benadrukt en overbrengt op de doelgroep in Arnhem en omstreken.

Opdracht

Aan HOBL de taak om met een social media campagne meer volgers te genereren op Facebook. Een nieuwe bedrijfsvideo en vernieuwde fotografie in combinatie met verschillende advertentieteksten was het uitgangspunt van deze campagne.

Uitwerking

Met een video werd de vernieuwde Runnersworld winkel ge├»ntroduceerd bij elke hardloopfanaat in Arnhem en omstreken. Daarbij maakte wij gebruik van verschillende methoden. Om meer likes te genereren lag de focus in de eerste fase op de standaard targeting methoden van Facebook. Naarmate de tijd vorderde zijn we naast deze ‘standaard’ doelgroep gebruik gaan maken van de Facebook Pixel. We zijn alle personen die interactie hebben gehad met een van de advertenties (liken van bericht, klikken op een link of paginabezoek) gaan retargeten. Daarbij sloten we uiteraard de mensen die de pagina al geliked hadden uit. Dit resulteerde in een stuk meer likes dan in de eerste fase.

Deze campagne toont wederom het belang aan van campagnes bouwen vanuit een funnel. We begonnen breed, en bouwde steeds verder door tot we de perfecte doelgroep in zicht hadden.