Case - PixioCard

De PixioCard combineert video en print, waardoor het een uniek en opvallend marketingmiddel is. Een stevige papieren kaart (bedrukt in eigen huisstijl) met een geïntegreerd hoogwaardig LCD scherm en goed geluid.

Opdracht

Om bovenaan in Google te staan wilde PixioCard een Google Ads campagne. Er liep al een campagne maar daar was nog veel verbetering mogelijk. Aan HOBL de taak deze verbeteringen te realiseren.

Uitwerking

Vanuit een grondige analyse van het huidige Google Ads account werd een plan opgesteld. Een nieuw zoekwoorden onderzoek was hier de basis van. Vanuit daar werd het Google Ads account compleet opnieuw ingericht. Denk hierbij aan nieuwe campagnes, advertentiegroepen en nieuwe advertentieteksten.

De advertentieteksten werden anders ingestoken en ook werd er gebruik gemaakt van alle extensiemogelijkheden. Met een strakke monitoring werden er wekelijks nieuwe optimalisaties doorgevoerd. Vanuit een interactief dashboard kon elke betrokkene de resultaten eenvoudig inzien en delen.

Uiteindelijk heeft deze aanpak geresulteerd in mooie resultaten waar wij erg blij mee zijn. Hieronder vind je de behaalde cijfers.

61
lagere CPA (kosten per aanvraag)
50
lagere kosten
25
Hogere CTR