De uitdaging
Inzicht in content prestaties – Hoe kunnen we gedetailleerd inzicht verkrijgen in de prestaties van verschillende soorten content, zoals social berichten en nieuwsbrief mailings? Waar en hoe kunnen we deze data verzamelen en analyseren om de effectiviteit van onze contentmarketing te meten?
Optimalisatie – Hoe kunnen we -op basis van deze data- onze diverse digitale kanalen, waaronder sociale media en nieuwsbrieven, aanscherpen en optimaliseren om een grotere impact te genereren en ons publiek beter te bereiken?
De oplossing
We hebben een interactief dashboard opgeleverd in Looker Studio, waarmee De Balie nu gedetailleerd inzicht heeft in de prestaties van hun verschillende soorten content, zoals social media-berichten en nieuwsbriefmailings. Dit dashboard verzamelt en analyseert data uit diverse kanalen, waardoor De Balie de effectiviteit van hun contentmarketing nauwkeurig kan meten. Op basis van deze inzichten kunnen ze hun digitale kanalen optimaliseren, waardoor ze een grotere impact kunnen genereren en hun publiek beter kunnen bereiken. Hiermee is de uitdaging van De Balie opgelost en kunnen ze hun werkzaamheden efficiënter en doelgerichter verdelen.
Onze aanpak
Om tot dit overzichtelijke dashboard te komen hebben wij veel werk verzet. We zijn begonnen met een uitgebreide analyse en zijn vanuit daar te werk gegaan.
- Uitgebreide analyse van huidige communicatiekanalen en de bijbehorende tracking mogelijkheden
- Koppelingen gemaakt tussen de verchillende social kanalen en Google Looker Studio
- E-commerce tracking volledig ingericht in GA4
- Volledige inrichting van Google Tag Manager inclusief alle tooling en events
- All-in-one dashboard gebouwd met daarbij de data uit alle kanalen
Resultaat
Met het dashboard dat wij hebben opgeleverd heeft de Balie een compleet beeld van al hun communicatiekanalen en kunnen zij op basis van deze data hun contentplannen maken.