SOS Dogs Nederland

Elke hond verdient een baasje

SOS Dogs Nederland ondersteunt de stichting SOS Dogs in Roemenië, die zich al tientallen jaren inzet om de situatie voor de (zwerf)honden in Roemenië te verbeteren. HOBL helpt SOS Dogs Nederland met het vinden van geschikte baasjes voor zwerfhonden uit Roemenië. Met een Google Grants campagne werven wij nieuwe baasjes voor zwerfhonden en bezorgen hen een mooi leven in Nederland.

Google Ads Grants

Voor stichtingen en andere non-profit organisaties heeft Google ‘Ad Grants’ in het leven geroepen. Met dit programma van Google Ads krijgen stichtingen en andere partijen met een maatschappelijk doel een advertentiebudget van $10.000 per maand beschikbaar gesteld. Dit budget kan gebruikt worden voor tekstadvertenties in het zoeknetwerk van Google.

Aanpak

HOBL heeft de aanvraag van Google Ad Grants van begin tot eind verzorgd en met succes toegewezen gekregen. Om de volledige mogelijkheden van Google Ads te benutten is het noodzakelijk om elke actie die een websitebezoeker uitvoert door te meten. Alleen op die manier kun je een campagne optimaliseren en de best mogelijke resultaten halen. Je kan immers wel sturen op zoveel mogelijk bezoekers, maar als deze bezoekers geen contact opnemen of een aankoop doen heb je er weinig aan.

Naast het inzichtelijk maken van de conversies (doelen) op de website, hebben we de campagne vanaf scratch opgebouwd. We zijn van start gegaan met een zoekwoordonderzoek om de relevante zoektermen in kaart te brengen. Wanneer iemand op Google zoekt naar ‘hond adopteren’ of ‘zwerfhond uit buitenland’ komt SOS Dogs Nederland met een advertentie naar voren in Google.

Google-Ads-mockup

Een ‘beperking’ van Google Ad Grants is dat er maximaal 2 dollar per click betaald kan worden als je gebruik maakt van handmatige biedingen. Daardoor is het lastiger om te kunnen concurreren met anderen omdat zij wellicht meer bieden. Door gebruik te maken van smart bidding -waarbij het algoritme van Google Ads het bod bepaalt- kun je over deze 2 dollar heen. Deze manier van adverteren hebben wij dan ook toegepast voor SOS Dogs Nederland. Een vereiste daarbij is dat er genoeg conversies worden gemeten omdat het algoritme anders geen handvatten heeft om te optimaliseren. De behaalde resultaten zijn inzichtelijk gemaakt middels een interactief dashboard. Dit dashboard kan elk moment van de dag worden ingezien en gedeeld. Benieuwd geworden wat dit heeft opgeleverd? Lees dan snel verder.

0
Adoptie aanvragen
0 K
Extra bezoekers
0 %
Bezoekers uit Google Ads