hobl-8

Facebook campagne doel veranderen

Willem van Bolderen

Willem van Bolderen

Eigenaar en advertising specialist

Zoals je misschien wel weet kun je voor meerdere campagne doelen kiezen in de Facebook Ads omgeving. Zo wordt er bijvoorbeeld vaak gekozen voor het doel ‘verkeer’. Facebook optimaliseert de campagne dan om met het beschikbare budget zoveel mogelijk verkeer naar je website te trekken. Het komt echter soms voor dat je dit doel (goal) graag wil aanpassen. Maar hoe doe je dit nu? 

Facebook campagne doel aanpassen

Wanneer je bij het kopje ‘campagnedetails’ kijkt zie je geen optie om het doel aan te passen. Maar hoe moet dit dan? Helaas biedt Facebook geen optie om je huidige campagne doel zomaar aan te passen. Toch is het wel mogelijk!

Ga terug naar het campagne overzicht en klik op ‘kopiëren’.

Zoals je nu kunt zien kun je nu een nieuw doel kiezen.

Facebook kan niet zomaar het doel van de campagne aanpassen omdat daarmee het algoritme in de war wordt gebracht. Zo zijn een lead campagne en verkeer campagne natuurlijk totaal verschillend van elkaar.

Het voordeel van het creëren van een nieuwe campagne is dat je het overzicht bewaard. Zo kun je naar een tijdje de resultaten van beide campagnes met verschillende doelen naast elkaar leggen en vergelijken.

Heb je nog vragen over Facebook- en Instagram advertenties? Neem dan gerust even contact met ons op!

Hoe nuttig was dit artikel?

Klik op een ster om deze te beoordelen!

Gemiddelde waardering 4.6 / 5. Stemtelling: 89

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht waardeert.

Artikel inhoud

Loop jij tegen deze problemen aan?

Bureau geeft weinig inzicht

Het bureau dat jullie ads beheert laat weinig tot niet zien wat er nu precies maandelijks gebeurt.

Geen echt meetbare resultaten

Meer dan clicks en pagina bezoeken worden niet gemeten. Maar hoeveel omzet haal je nu uit de campagnes?

Verschillende contactpersonen

Je hebt vaak wisselende contactpersonen waarbij deze vaak net afgestudeerd zijn.

Geen pro-actieve houding

Het bureau vraagt weinig tot geen input vanuit jullie organisatie en komt niet met adviezen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Vraag een gratis quickscan aan.

Vraag nu helemaal gratis een quickscan aan. Wil je meer weten over de vindbaarheid van je website of ben je benieuwd of of jouw Google Ads campagne beter kan presteren? Laat je gegevens achter en ontvang geheel vrijblijvend een PDF met de resultaten van onze analyse.