Home → Diensten → Social paid advertising → Facebook advertenties
Facebook advertenties
Adverteren op
Facebook
Adverteren op Facebook is een onmisbaar onderdeel in de (online) marketingmix van veel bedrijven. Gerichte advertenties op een specifiek gekozen doelgroep. Beeld- video of lead advertenties: Facebook biedt het allemaal aan. Maar hoe kan jij hier nou ook van profiteren?
Er zijn veel verschillende soorten Facebook Advertenties. Voordat je begint met Facebook advertenties is het belangrijk om een doel te bepalen. Wat wil je bereiken? En wat zijn je KPI’s (key performance indicators) waaraan je je succes kunt bepalen. Het is belangrijk om dit eerst in kaart te brengen en daarna pas te kijken welke soorten Facebook advertenties bij je gekozen doelen passen. Zo zijn er verschillende Facebook advertenties te omschrijven: beeldadvertenties, video advertenties en lead gen formulieren advertenties.
Middels de Facebook Pixel is het mogelijk om doelgroepen te bepalen op basis van bezochte pagina’s van je website. Daardoor is het mogelijk om ook via Facebook je doelgroep te retargeten. Wanneer een bezoeker bijvoorbeeld een erg specifieke pagina bezocht heeft, kan het nuttig zijn om deze potentiële klant nogmaals te verleiden tot een bezoek aan die pagina. Door gerichte advertenties, afgestemd op het onderwerp van de pagina, te laten zien op Facebook, kan dit net het laatste zetje zijn dat de consument nodig had om tot koop over te gaan. Een ander middel wat hier goed op aansluit is remarketing met Google Display advertenties.