Instagram advertenties

Adverteren op
Instagram

Je kent het wel: je zit op Instagram te scrollen en ziet ineens een foto voorbij komen van een product waar je serieus geïnteresseerd bent. De advertenties die je op Instagram voorbij ziet komen passen vaak heel erg goed bij jouw interesses. Laat dit nu net het ideale middel zijn om consumenten kennis te laten maken met jouw product of dienst.

Er zijn verschillende soorten advertentiemogelijkheden op Instagram. Zo kun je adverteren met gesponsorde posts, maar kun je ook adverteren in de stories. Elke advertentiemogelijkheid biedt zijn eigen voordelen.

Middels de Facebook Pixel is het mogelijk om doelgroepen te bepalen op basis van bezochte pagina’s van je website. Daardoor is het mogelijk om ook via Instagram je doelgroep te retargeten. Wanneer een bezoeker bijvoorbeeld een erg specifieke pagina bezocht heeft, kan het nuttig zijn om deze potentiële klant nogmaals te verleiden tot een bezoek aan die pagina. Door gerichte advertenties, afgestemd op het onderwerp van de pagina, te laten zien op Instagram, kan dit net het laatste zetje zijn dat de consument nodig had om tot koop over te gaan. Een ander middel wat hier goed op aansluit is remarketing met Google Display advertenties.

Zij werden eerder geholpen Instagram Ads

Sta jij hier binnenkort ook tussen?

Remarketing op Instagram

Met Instagram is het mogelijk om doelgroepen te bepalen op basis van bezochte pagina’s van je website. Daardoor is het mogelijk om ook via Instagram je doelgroep te retargeten. Wanneer een bezoeker bijvoorbeeld een erg specifieke pagina bezocht heeft, kan het nuttig zijn om deze potentiële klant nogmaals te verleiden tot een bezoek aan die pagina. Door gerichte advertenties, afgestemd op het onderwerp van de pagina, te laten zien op Instagram, kan dit net het laatste zetje zijn dat de consument nodig had om tot koop over te gaan.

Voordelen Instagram advertenties

Een van de voordelen van Instagram advertenties is dat Instagram een enorm uitgebreide doelgroepkeuze biedt. Doordat zij veel data van gebruikers hebben, kunnen zij een adverteerder een grote verscheidenheid aan doelgroep eigenschappen bieden. Denk daarbij aan (simpele) segmentaties op basis van leeftijden, woonplaatsen en geslacht. Maar dit gaat veel verder. Zo kun je zelfs selecteren op personen met (beste) vrienden die binnen nu- en 7 dagen jarig zijn, om maar een voorbeeld te noemen.

Instagram advertenties inrichten

HOBL heeft veel ervaring met het op logische wijze inrichten van Instagram advertenties accounts. Daarbij worden de advertentiebudgetkosten altijd afgeschreven van de rekenen van de klant. Op die manier ziet de klant precies hoeveel budget er daadwerkelijk opgegaan is. Het advertentieaccount blijft dan ook altijd in handen van de klant. Geïnteresseerd geraakt? Wij helpen je graag met het inrichten, beheer en optimalisatie van je Instagram advertentieaccount.

Social advertising kanalen

Specifiekere wensen?

LinkedIn advertising

LinkedIn is bij uitstek het medium om de zakelijke markt te benaderen met advertenties.

Facebook advertising

Facebook is bij uitstek het medium om de consumentenmarkt te benaderen met advertenties.

Benieuwd geworden?
snappen wij.

Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.