online-betaling-hobl

Kosten van een Online Marketingbureau: Hoeveel kost het om online marketing uit te besteden?

Willem van Bolderen

Willem van Bolderen

Eigenaar en advertising specialist

Wil je weten wat de kosten zijn van een online marketingbureau? In dit blogartikel zullen we dieper ingaan op deze vraag. We bespreken de voordelen en nadelen van het uitbesteden van je online marketing, en geven je een indicatie van de kosten.

Wat kost een online marketingbureau?

De kosten van een online marketingbureau kunnen variëren, afhankelijk van de grootte en ervaring van het bureau, de markt waarin je bedrijf opereert en de hoeveelheid werkzaamheden die je uitbesteedt. Een klein bureau zal meestal minder kosten dan een groot, internationaal bureau. Ook kunnen start-ups en kleine bedrijven kiezen voor een freelance online marketeer, wat (vaak) minder kost.

In sommige gevallen kan het inhuren van een bureau je helpen om geld te besparen op de lange termijn. Zo zorgt een effectieve strategie ervoor dat je beter gaat ranken in zoekmachines, waardoor je minder hoeft te spenderen aan betaalde advertenties.

Er is daarom geen vast bedrag te noemen wat een online marketingbureau kost. In de regel hanteert een online marketingbureau een tarief van €75-150 per uur. Een freelancer is vaak wat goedkoper, deze varieert. vaak van €50-150. Toch zegt een hoog uurtarief niets over de prestaties die geleverd kunnen worden. Een goedkoop bureau kan betere resultaten leveren dan een duurder bureau. Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten.

Voor- en nadelen van het inhuren van een online marketingbureau

Als je kiest ervoor om online marketing uit te besteden, kun je rekenen op een aantal voordelen. Zo krijg je toegang tot kennis en expertise die je intern niet hebt. Een bureau heeft meestal een team van specialisten met verschillende achtergronden en skillsets. Dit maakt het makkelijker om een effectieve strategie te ontwikkelen en uit te voeren. Ook hoeven externe partijen zich minder druk te maken over de dagelijkse werkzaamheden van het bedrijf, waardoor ze zich kunnen richten op de strategie. Je kunt ook rekenen op een objectieve blik vanuit het bureau, wat kan helpen bij het maken van cruciale beslissingen.

Een nadeel van het uitbesteden van online marketing is dat je minder controle krijgt over de werkzaamheden. Dit betekent dat er vertrouwen moet zijn tussen jou en het bureau. Een ander nadeel is dat externe partijen vaak duurder zijn dan intern opgeleide medewerkers. Dit komt omdat bureaus hun kosten moeten doorberekenen aan de klant. Ook zijn er kosten verbonden aan het inhuren van een bureau, zoals contract- en beheerkosten.

Waar moet je op letten bij het kiezen van een online marketingbureau?

Als je overweegt om online marketing uit te besteden, is het belangrijk om na te denken over wat voor jouw bedrijf het meest gunstig is. Beslis of je kiest voor een full-service bureau of een bureau dat zich specialiseert in één bepaalde tak van online marketing. Wees ook realistisch over je budget en hoeveel werk je kunt uitbesteden. Het kan helpen om eerst een klein project uit te besteden, zodat je kunt kijken of het bureau aan je verwachtingen voldoet voordat je een langdurige samenwerking aangaat.

Neem contact op met verschillende bureaus om te kijken wat ze te bieden hebben en vraag naar offertes. Zorg ervoor dat je weet wat er in de offerte staat, zodat er geen onduidelijkheden ontstaan over de kosten. Als je kiest voor een bureau, zorg er dan voor dat je duidelijke verwachtingen hebt en kijk of het bureau aan die verwachtingen kan voldoen. Het is belangrijk om te kiezen voor een bureau waarmee je een goede klik hebt, zodat je samen kunt werken aan een succesvolle online marketingcampagne.

Hoe nuttig was dit artikel?

Klik op een ster om deze te beoordelen!

Gemiddelde waardering 4.6 / 5. Stemtelling: 79

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht waardeert.

Artikel inhoud

Loop jij tegen deze problemen aan?

Bureau geeft weinig inzicht

Het bureau dat jullie ads beheert laat weinig tot niet zien wat er nu precies maandelijks gebeurt.

Geen echt meetbare resultaten

Meer dan clicks en pagina bezoeken worden niet gemeten. Maar hoeveel omzet haal je nu uit de campagnes?

Verschillende contactpersonen

Je hebt vaak wisselende contactpersonen waarbij deze vaak net afgestudeerd zijn.

Geen pro-actieve houding

Het bureau vraagt weinig tot geen input vanuit jullie organisatie en komt niet met adviezen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

SEO vs SEA: Wat is beter?

SEO en SEA zijn twee essentiële strategieën voor online zichtbaarheid. Ontdek in dit artikel de voor- en nadelen van beide methoden en welke het beste aansluit bij jouw bedrijfsdoelen. Lees hoe SEO zorgt voor duurzame groei en SEA voor snelle resultaten, en waarom een combinatie van beide vaak de beste aanpak is.

Vraag een gratis quickscan aan.

Vraag nu helemaal gratis een quickscan aan. Wil je meer weten over de vindbaarheid van je website of ben je benieuwd of of jouw Google Ads campagne beter kan presteren? Laat je gegevens achter en ontvang geheel vrijblijvend een PDF met de resultaten van onze analyse.