over-hobl-1

Kijk verder dan Google Ads met Microsoft Ads (voorheen Bing Ads)

Willem van Bolderen

Willem van Bolderen

Eigenaar en advertising specialist

Google Ads is niet de enige mogelijkheid om te adverteren met zoekmachines. Net zoals Google niet de enige zoekmachine is. Vaak wordt Microsoft Ads als ondergeschoven kindje gezien in de zoekmachine wereld. Toch had Microsoft Ads in 2018 op desktop een marktaandeel van 8%. Google had in 2018 weliswaar een marktaandeel van 88%, maar dit houdt niet in dat Microsoft Ads kan worden weggelaten uit je marketingmix. Een op de elf potentiële bezoekers zou dus vanaf Microsoft Ads kunnen komen.  

Business-to-business branche (B2B)

Microsoft Ads is vooral interessant voor de B2B branche. De reden hiervoor is dat Bing op mobiel slechts een marktaandeel heeft van onder de 1%. Omdat verreweg het meeste verkeer in de B2B branche vanaf desktop komt, kan Microsoft Ads interessant zijn. Het is dus belangrijk dat je vooraf de doelgroep goed in kaart brengt alvorens je besluit om geld en effort te steken in het opzetten van een Bing Ads campagne.

Voordelen Microsoft Ads

Microsoft Ads biedt een aantal voordelen ten opzichte van Google ads.

1. Een stuk minder concurrentie

Op het advertentieplatform van Microsoft Ads zit een stuk minder concurrentie dan op Google Ads. Dit komt omdat veel bedrijven Microsoft Ads links laten liggen omdat ze er geen tijd voor hebben, of het nut er niet van inzien. Een mooie kans om op in te spelen!

2. Lagere prijzen per click

Doordat de concurrentie lager is en er minder advertentie aanbod is, liggen de gemiddelde kosten per click lager dan bij Google Ads. Dit is vooral interessant voor dure clicks in branches waar de kosten per conversie hoog mogen liggen.

3. Hogere conversieratio

Over het algemeen is de conversieratio met Microsoft Ads een stuk hoger dan met Google Ads. Er zit weliswaar een stuk minder verkeer op waardoor het totaal aantal  conversies lager uitvalt, maar deze zijn wel relatief gezien goedkoper en frequenter.

Beginnen met Microsoft Ads

Als je al een Google Ads campagne hebt draaien dan is het erg makkelijk om te beginnen met Microsoft Ads. Je kunt je Google Ads campagne namelijk kopiëren en implementeren op Microsoft Ads. De campagne die dan draait benut niet alle opties die Microsoft Ads biedt, maar het is in ieder geval een goede basis om vanuit daar verder te bouwen. Toch liever alleen Google Ads gebruiken? Wij helpen je graag verder!

Hoe nuttig was dit artikel?

Klik op een ster om deze te beoordelen!

Gemiddelde waardering 5 / 5. Stemtelling: 1

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht waardeert.

Artikel inhoud

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Een duurzame website: heb jij er wel eens van gehoord?

Tegenwoordig is het onderwerp duurzaamheid een steeds breder gedragen onderwerp dat terugkomt in allerlei vakgebieden. Van de verduurzaming van een wagenpark tot het verduurzamen van een bedrijfspand door isolatie en nieuwe verwarmingstechnieken. Maar wist je dat een website ook duurzamer kan? Vast niet.

Google Ads auction insights (veilinginzichten) optimaal benutten

Het begrijpen van Google Ads veilinginzichten (auction insights) kan je helpen bij het optimaliseren van Google Ads campagnes. Door veilinginzichten te benutten, kunnen bedrijven een concurrentievoordeel behalen, advertentieprestaties optimaliseren en de ROI verhogen.

Vraag een gratis quickscan aan.

Vraag nu helemaal gratis een quickscan aan. Wil je meer weten over de vindbaarheid van je website of ben je benieuwd of of jouw Google Ads campagne beter kan presteren? Laat je gegevens achter en ontvang geheel vrijblijvend een PDF met de resultaten van onze analyse.