Facebook advertenties

Adverteren op
Facebook

Adverteren op Facebook is een onmisbaar onderdeel in de (online) marketingmix van veel bedrijven. Gerichte advertenties op een specifiek gekozen doelgroep. Beeld- video of lead advertenties: Facebook biedt het allemaal aan. Maar hoe kan jij hier nou ook van profiteren?

Er zijn veel verschillende soorten Facebook Advertenties. Voordat je begint met Facebook advertenties is het belangrijk om een doel te bepalen. Wat wil je bereiken? En wat zijn je KPI’s (key performance indicators) waaraan je je succes kunt bepalen. Het is belangrijk om dit eerst in kaart te brengen en daarna pas te kijken welke soorten Facebook advertenties bij je gekozen doelen passen. Zo zijn er verschillende Facebook advertenties te omschrijven: beeldadvertenties, video advertenties en lead gen formulieren advertenties.

Middels de Facebook Pixel is het mogelijk om doelgroepen te bepalen op basis van bezochte pagina’s van je website. Daardoor is het mogelijk om ook via Facebook je doelgroep te retargeten. Wanneer een bezoeker bijvoorbeeld een erg specifieke pagina bezocht heeft, kan het nuttig zijn om deze potentiële klant nogmaals te verleiden tot een bezoek aan die pagina. Door gerichte advertenties, afgestemd op het onderwerp van de pagina, te laten zien op Facebook, kan dit net het laatste zetje zijn dat de consument nodig had om tot koop over te gaan. Een ander middel wat hier goed op aansluit is remarketing met Google Display advertenties.

Zij werden eerder geholpen Facebook Ads

Sta jij hier binnenkort ook tussen?

Voordelen van adverteren op Facebook

Een van de voordelen van Facebook advertenties is dat Facebook een enorm uitgebreide doelgroepkeuze biedt. Doordat zij veel data van gebruikers hebben, kunnen zij een adverteerder een grote verscheidenheid aan doelgroep eigenschappen bieden. Denk daarbij aan (simpele) segmentaties op basis van leeftijden, woonplaatsen en geslacht. Maar dit gaat veel verder. Zo kun je zelfs selecteren op personen met (beste) vrienden die binnen nu- en 7 dagen jarig zijn, om maar een voorbeeld te noemen.

Waarbij je met adverteren in reguliere media als een buurtkrantje een enorme groep bereikt die niet onder je doelgroep vallen, is dit met Facebook advertenties niet het geval. Daarbij heb je bij Facebook altijd de kosten zelf in de hand. Levert het niet genoeg op? Dan kun je zelf tijdig bijsturen of ervoor kiezen je budget anders te spenderen.

Meten is weten

Wij richten de website en de campagnes zo in dat we alles kunnen doormeten. Hoeveel wordt er op een knop geklikt, hoeveel contactaanvragen levert de website op? Doordat wij op deze vragen antwoorden geven zien we precies wat de campagne oplevert en in welke mate het de investering waard is. Zoals we zeggen: meten is weten.

Facebook advertenties uitbesteden

HOBL heeft veel ervaring met het op logische wijze inrichten van Facebook advertenties accounts. Daarbij worden de advertentiebudgetkosten altijd afgeschreven van de rekenen van de klant. Op die manier ziet de klant precies hoeveel budget er daadwerkelijk opgegaan is. Het advertentieaccount blijft dan ook altijd in handen van de klant. Geïnteresseerd geraakt? Wij helpen je graag met het inrichten, beheer en optimalisatie van je Facebook advertentieaccount.

Social advertising kanalen

Specifiekere wensen?

LinkedIn advertising

LinkedIn is bij uitstek het medium om de zakelijke markt te benaderen met advertenties.

Facebook advertising

Facebook is bij uitstek het medium om de consumentenmarkt te benaderen met advertenties.

Instagram advertising

Instagram is bij uitstek het medium om de (jonge) consumentenmarkt te benaderen.

Benieuwd geworden?
snappen wij.

Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.