Adverteren op Facebook

Adverteren op Facebook is een onmisbaar onderdeel in de (online) marketingmix van veel bedrijven. Gerichte advertenties op een specifiek gekozen doelgroep. Beeld- video of lead advertenties: Facebook biedt het allemaal aan. Maar hoe kan jij hier nou ook van profiteren?

Soorten Facebook advertenties

Er zijn veel verschillende soorten Facebook Advertenties. Voordat je begint met Facebook advertenties is het belangrijk om een doel te bepalen. Wat wil je bereiken? En wat zijn je KPI’s (key performance indicators) waaraan je je succes kunt bepalen. Het is belangrijk om dit eerst in kaart te brengen en daarna pas te kijken welke soorten Facebook advertenties bij je gekozen doelen passen. Zo zijn er verschillende Facebook advertenties te omschrijven: beeldadvertenties, video advertenties en lead gen formulieren advertenties.

Remarketing met Facebook advertenties

Middels de Facebook Pixel is het mogelijk om doelgroepen te bepalen op basis van bezochte pagina’s van je website. Daardoor is het mogelijk om ook via Facebook je doelgroep te retargeten. Wanneer een bezoeker bijvoorbeeld een erg specifieke pagina bezocht heeft, kan het nuttig zijn om deze potentiële klant nogmaals te verleiden tot een bezoek aan die pagina. Door gerichte advertenties, afgestemd op het onderwerp van de pagina, te laten zien op Facebook, kan dit net het laatste zetje zijn dat de consument nodig had om tot koop over te gaan. Een ander middel wat hier goed op aansluit is remarketing met Google Display advertenties.

Voordelen adverteren op Facebook

Een van de voordelen van Facebook advertenties is dat Facebook een enorm uitgebreide doelgroepkeuze biedt. Doordat zij veel data van gebruikers hebben, kunnen zij een adverteerder een grote verscheidenheid aan doelgroep eigenschappen bieden. Denk daarbij aan (simpele) segmentaties op basis van leeftijden, woonplaatsen en geslacht. Maar dit gaat veel verder. Zo kun je zelfs selecteren op personen met (beste) vrienden die binnen nu- en 7 dagen jarig zijn, om maar een voorbeeld te noemen.

Waarbij je met adverteren in reguliere media als een buurtkrantje een enorme groep bereikt die niet onder je doelgroep vallen, is dit met Facebook advertenties niet het geval. Daarbij heb je bij Facebook altijd de kosten zelf in de hand. Levert het niet genoeg op? Dan kun je zelf tijdig bijsturen of ervoor kiezen je budget anders te spenderen.

Facebook ads: testen wat het beste werkt

HOBL zorgt ervoor dat de Facebook advertenties zowel visueel als tekstueel goed op elkaar aansluiten, maar zeker ook bij de doelgroep. Door een grote verscheidenheid aan advertentiecombinaties te maken kunnen we goed doorstesten wat werkt en wat niet. Daarbij voeren we a/b-testen uit om met data te bepalen welke advertenties scoren. Op die manier halen we het meeste uit het budget en behalen we het beste resultaat. Daarbij zorgt HOBL dat alle doelen meetbaar zijn zodat beide partijen kunnen inzien wat de inspanningen hebben opgeleverd.

Facebook advertenties uitbesteden

HOBL heeft veel ervaring met het op logische wijze inrichten van Facebook advertenties accounts. Daarbij worden de advertentiebudgetkosten altijd afgeschreven van de rekenen van de klant. Op die manier ziet de klant precies hoeveel budget er daadwerkelijk opgegaan is. Het advertentieaccount blijft dan ook altijd in handen van de klant. Geïnteresseerd geraakt? Wij helpen je graag met het inrichten, beheer en optimalisatie van je Facebook advertentieaccount.

Een aantal klanten die wij geholpen hebben

Facebook advertenties uitbesteden?

Neem contact op en samen bespreken we de mogelijkheden.