Social paid advertising

Adverteren op social media

Adverteren op social media is een onmisbaar onderdeel in de (online) marketingmix van veel bedrijven. Gerichte advertenties op een specifiek gekozen doelgroep. Social media advertenties zijn een belangrijke manier om je merk of product onder de aandacht te brengen van nieuwe en bestaande klanten.

Er zijn veel verschillende soorten social media advertenties. Voordat je begint met social advertenties is het belangrijk om een doel te bepalen. Wat wil je bereiken? En wat zijn je KPI’s (key performance indicators) waaraan je je succes kunt bepalen. Het is belangrijk om dit eerst in kaart te brengen en daarna pas te kijken welke soorten kanalen bij je gekozen doelen passen. 

Middels de Facebook Pixel of de LinkedIn Insight Tag is het mogelijk om de personen die je website hebben bezocht bij te houden. Daardoor is het mogelijk om hen nogmaals een advertentie te laten zien (retargeten). Wanneer een bezoeker bijvoorbeeld een specifieke pagina bezocht heeft, kan het nuttig zijn om deze potentiële klant nogmaals te verleiden tot een bezoek aan die pagina. Door gerichte advertenties, afgestemd op het onderwerp van de pagina, te laten zien op social media, kan dit net het laatste zetje zijn dat de consument nodig had om tot koop over te gaan. Een ander middel wat hier goed op aansluit is remarketing met Google Display advertenties.

Zij werden eerder geholpen social advertising

Sta jij hier binnenkort ook tussen?

Social media ads uitsbesteden

HOBL heeft veel ervaring met het op logische wijze inrichten van social media advertentie accounts. Daarbij worden de advertentie budgetkosten altijd afgeschreven van de rekenen van de klant. Op die manier ziet de klant precies hoeveel budget er daadwerkelijk opgegaan is. Het advertentieaccount blijft dan ook altijd in handen van de klant. Geïnteresseerd geraakt? Wij helpen je graag met het inrichten, beheer en optimalisatie van je social media advertentieaccounts.
Meten is weten

Wij richten de website en de campagnes zo in dat we alles kunnen doormeten. Hoeveel wordt er op een knop geklikt, hoeveel contactaanvragen levert de website op? Doordat wij op deze vragen antwoorden geven zien we precies wat de campagne oplevert en in welke mate het de investering waard is. Zoals we zeggen: meten is weten.

Social advertising kanalen

Specifiekere wensen?

LinkedIn advertising

LinkedIn is bij uitstek het medium om de zakelijke markt te benaderen met advertenties.

Facebook advertising

Facebook is bij uitstek het medium om de consumentenmarkt te benaderen met advertenties.

Instagram advertising

Instagram is bij uitstek het medium om de (jonge) consumentenmarkt te benaderen.

Benieuwd geworden?
snappen wij.

Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.