Google Ads Grants

Google Ads Grants voor non-profit

Non-profit organisaties hebben vaak een beperkt budget. Laat staan dat er een budget is om actief in te zetten op online marketing. Google heeft voor non-profit organisaties een maandelijks budget van $10.000 beschikbaar gesteld om te spenderen aan Google Ads. Je leest het goed! Het voordeel van Google advertenties is dat je bovenaan de zoekresultaten verschijnt, en zo altijd zichtbaar bent. Hierdoor trek je veel meer bezoekers naar je website dan nu gebeurt. Hierbij heeft een Google Grants campagne vaak een enorme impact op de (online) resultaten van een goed doel of non-profit organisatie. 

Zij werden eerder geholpen met Google Grants

Sta jij hier binnenkort ook tussen?
Wat is Google Ads Grants?

Google Grants is een geste vanuit Google voor non-profitorganisaties. Daarbij stelt Google een budget van $10.000 per maand beschikbaar voor elke non-profitorganisatie die daarvoor in aanmerking komt. Op die manier kunnen organisaties met een beperkt budget toch met een enorm budget adverteren om de bovenste posities van Google in te nemen. Google Grants is dan ook perfect voor musea, goede doelen en andere non-profit organisaties. Voor niet non-profit bedrijven is er het reguliere Google Ads.

Wat zijn de voordelen van Google Ad Grants?

Google Ad Grants biedt non-profit organisaties $10.000 per maand aan gratis online advertentiebudget op Google Ads. Dit kan worden gebruikt om zoek advertenties te maken en te tonen aan gebruikers die zoekopdrachten doen die relevant zijn voor de organisatie. De voordelen van Google Ad Grants zijn onder andere:

  • Het helpt non-profit organisaties hun bereik te vergroten door hun berichten aan een groter publiek te tonen.
  • Het kan de bekendheid van de organisatie vergroten, waardoor meer mensen zich bewust zijn van hun werk.
  • Het kan leiden tot meer websitebezoeken en donaties.
  • Het is een gratis manier om online reclame te maken, waardoor organisaties hun marketingbudget kunnen besparen.
  • In de regel maakt een Google Ad Grants camapgne een enorme impact op de organisatie omdat hun (online) bereik enorm toeneemt.
Google Grants aanvragen

Wij hebben veel ervaring met het aanvragen van Google Grants voor middel tot grote bedrijven. Daarbij nemen we jou alles uit handen en handelen wij alles met Google af. Wij weten welke informatie Google nodig heeft waardoor de aanvraag zo snel en soepel mogelijk verloopt.

Google Ads Grants uitbesteden

Er zitten een aantal restricties aan Google Grants ten opzichte van het reguliere Google Ads. Daardoor vergt een Google Grants campagne strakke sturing en optimalisatie. Daarnaast vergt een Google Ad Grants campagne een totaal andere aanpak dan een reguliere betaalde Google Ads campagne. Vaak zien wij dan ook dat bestaande Grants accounts een hoop kansen laten liggen wanneer dit bij een regulier Google Ads bureau wordt uitbesteed. Wij zorgen ervoor dat het budget op een juiste wijze gespendeerd wordt zodat er aanzienlijk meer bezoekers naar jouw website getrokken worden. Ook ontvang je van ons een interactief dashboard waar je de resultaten elk moment van de dag live kunt inzien. 

  • Wat is Google Ad Grants?

    Google Grants is een geste vanuit Google voor non-profitorganisaties. Daarbij stelt Google een budget van $10.000 per maand beschikbaar voor elke non-profitorganisatie die daarvoor in aanmerking komt. Op die manier kunnen organisaties met een beperkt budget toch met een enorm budget adverteren om de bovenste posities van Google in te nemen. Google Grants is dan ook perfect voor musea, goede doelen en andere non-profit organisaties. Voor niet non-profit bedrijven is er het reguliere Google Ads.

  • Voor wie is Google Ad Grants?

    Google Ad Grants is een advertentieprogramma dat specifiek bedoeld is voor culturele stichtingen en andere non-profitorganisaties. Non-profitorganisaties met een geldige ANBI-status komen in aanmerking. Zonder deze ANBI zal een aanvraag helaas niet goedgekeurd worden. 

  • Heeft Google een programma voor non-profits?

    Ja! Google heeft een gratis advertentieprogramma voor non-profit organisaties. Hiermee stelt Google 10.000 dollar per maand beschikbaar om te spenderen aan advertenties. 

  • Kan ik Google Ad Grants zelf aanvragen?

    Als jou organisatie over aan ANBI-status beschikt dan kun je in principe zelf Grants aanvragen. Wij verzorgen de aanvraag graag voor je. Door onze jarenlange ervaring weten wij precies hoe we dit proces zo soepel mogelijk kunnen laten verlopen. 

  • Waarom Ad Grants uitbesteden?

    Google Ad Grants vergt een totaal andere aanpak dan een reguliere Google Ads campagne. Vaak zien wij dan ook dat Grants campagnes worden uitbesteed aan marketingbureaus die het account aanvliegen als een regulier account. Het volledige potentieel wordt dan niet benut en de resultaten blijven achter. 

    Wij bij HOBL zijn juist gespecialiseerd in Google Grants campagnes. Door onze jarenlange ervaring met Google Grants weten wij wat werkt. Zo schrijven wij voor gerenommeerde (online) magazines over Google Ad Grants waarin wij tips en tricks delen. 

  • Waarom is Google Ad Grants belangrijk voor non-profits?

    Google Ad Grants is belangrijk voor non-profitorganisaties om verschillende redenen:

    1. Vergroten van zichtbaarheid. Ad Grants biedt non-profitorganisaties de mogelijkheid om hun zichtbaarheid online te vergroten door middel van advertenties in de zoekresultaten van Google. Dit kan helpen bij het bereiken van een breder publiek en het vergroten van de naamsbekendheid van de organisatie.
    2. Verhoogd verkeer naar de website. Met Ad Grants kunnen non-profitorganisaties advertenties maken die zijn gericht op specifieke zoekwoorden. Dit kan helpen bij het vergroten van het verkeer naar de website van de organisatie, wat kan leiden tot meer donaties, vrijwilligerswerk en betrokkenheid bij de organisatie.
    3. Gratis advertentietegoed. Ad Grants biedt non-profitorganisaties tot $ 10.000 aan advertentietegoed per maand. Dit kan een aanzienlijke besparing betekenen voor organisaties met beperkte budgetten en kan hen helpen hun missie te promoten zonder extra kosten.
    4. Meetbare resultaten. Met Ad Grants kunnen non-profitorganisaties de prestaties van hun advertenties meten en analyseren. Dit kan helpen bij het identificeren van welke advertenties het meest effectief zijn en bij het maken van aanpassingen om de prestaties te verbeteren.

Overige SEA diensten

Specifiekere wensen?

Google Ads (SEA)

Met betaalde advertenties bovenaan in de zoekresultaten van Google.

Display advertising

Met het Google Ads Display netwerk kun je gerichte beeldadvertenties tonen aan je gekozen doelgroep.

Benieuwd geworden?

snappen wij.

Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.