Case - Healthy Snackbox

De Healthy Snackbox is een box met gezonde snacks voor op kantoor en voor thuis. De box bevat snacks die een stuk gezonder zijn dan de traditionele snacks en veel minder vetten en calorie├źn bevatten. Het doel van Healthy Snackbox is om Nederland gezonder te laten snacken met een verantwoord tussendoortje.

Opdracht

Aan HOBL de taak om de juiste online doelgroepen te vinden en hen bekend te maken met de Healthy Snackbox. Door verschillende kanalen op een juiste wijze te gebruiken middels paid advertising zorgt HOBL voor meer verkopen.

Uitwerking

De Healthy Snackbox richt zich op zowel de B2C markt als de B2B markt. Om deze reden heeft HOBL twee verschillende soorten campagnes gedraaid. Daarbij zijn er twee verschillende funnels ingericht.

Allereerst zijn we begonnen met het meetbaar maken van verschillende zaken op de website. Zo hebben we enhanced e-commerce tracking in Google Analytics ingericht. We konden op die manier precies zien hoeveel mensen een product bekeken hebben, in hun mandje hebben gestopt, zijn afgehaakt in het bestelproces of een bestelling hebben gedaan. Dit gaf ons mooi inzichten in de doelgroep en hoe zij reageren op onze advertentie uitingen. De consumenten die bijvoorbeeld afhaakte in het bestelproces zijn we nogmaals gaan benaderen met advertenties waarin een korting werd gegeven.

Daarnaast heeft HOBL alle creatieve uitingen verzorgd. Denk hierbij aan alle advertentiedesigns en teksten.